Monday, January 10, 2011

GERÇEK ŞU Kİ, insan tatminsiz bir tabiata sahiptir. Meâric Suresi 19.

 

Ve insan tek başına oturdu. Hüzne boğulmuş bir halde.

Bütün hayvanlar etrafına toplandılar ve dediler ki: "Seni böyle üzgün görmek hoşumuza gitmiyor. Bizden ne dilersen gerçek olacak."

İnsan dedi ki : "Daha iyi görmek istiyorum."

Akbaba şöyle yanıtladı : "Benim görme gücümü alacaksın."

İnsan dedi ki : "Güçlü olmak istiyorum."

Jaguar dedi ki : "Benim gibi güçlü olacaksın."

Sonra insan dedi ki : "Yeryüzünün sırlarını bilmek istiyorum."

Yılan yanıt verdi : "Ben sana gösteririm."

Ve tek tek bütün hayvanlara sıra geldi. Ve onların verebilecekleri bütün yetenekleri kazanınca insan gitti.

Baykuş diğer hayvanlara dedi ki: "Artık insan çok şey biliyor ve birçok şey yapabilir. Aniden korktuğumu hissettim."

Geyik dedi ki : "İnsan istediklerine kavuştu. Artık kederi son bulacak."

Ancak baykuş şöyle yanıtladı:

"Hayır. O insanda bir delik gördüm. Asla doyuramayacağı bir açlık kadar derin. Onu hüzünlendiren ve fazlasını istemesine neden olan şey de bu. Durmadan almayı sürdürecek.

Ta ki DÜNYA şöyle diyene kadar: 'Daha fazla veremeyeceğim ve verecek bir şeyim kalmadı.'"

Apocalypto (2006) Mel Gibson

No comments: